Det legendariske værtshus Bent J har fået sin helt egen plads i Den Gamle By, hvor du kan opleve den gamle jazzbar komme til live i 1974-kvarteret.
Værtshuset Bent J åbnede i Århus i 1973, og har til trods for sine beskedne 57 m2 igennem tiden tiltrukket nogle af de bedste danske og internationale jazznavne. Men efter 35 år valgte indehaveren Bent J i 2008 at lukke jazzbaren, da det var hans eget ønske at overdrage sit livsværk til Den Gamle By.
Jazzbaren er nu genåbnet, og det er en unik mulighed for at opleve dansk jazzhistorie fra Aarhus både bevaret og fortalt. På Bent J kan du opleve, hvordan mennesker mødtes i slutningen af det 20. århundrede for at lytte til jazzmusik, nøjagtigt som Bent J. ville have ønsket det. Der vil på udvalgte tidspunkter være betjening i baren og live jazz.
Opret en bruger og få dine oplevelser sikkert gemt hos Bellis.
Opret en bruger og få dine oplevelser sikkert gemt hos Bellis.