Cisternerne, det tidligere vandreservoir under Søndermarken over for Frederiksberg Slot, er i dag et enestående udstillingssted i København.
Dybt under Søndermarkens grønne græs på Frederiksberg gemmer sig enorme underjordiske rum, hvor dagslyset aldrig når ned. Her indhyller mørket, kulden og fugten dig i en verden, der minder om både glemte katedraler og dystre katakomber.
Engang var de gamle cisterner fyldt med 16 millioner liter drikkevand, men nu er vandet væk og er i stedet blevet erstattet af kunstudstillinger og forskellige arrangementer og events, der alle tager udgangspunkt i stedets arkitektur og helt særlige klima.
Vær opmærksom på, at Cisterne er lukket fra 30. november til og med 13. marts.
Opret en bruger og få dine oplevelser sikkert gemt hos Bellis.
Opret en bruger og få dine oplevelser sikkert gemt hos Bellis.